Saturday, February 2, 2008

Satu Doa Untukmu


Selalu dalam simpuh
Selepas salam disampaikan
Diantara setumpuk permintaan,
Sentiasa ada kamu..

Semoga keselamatan selalu melapisi letupan semangat yang hangat berpijar
Semoga basuhan air menyejukkan kebaikan hati yang siap menerangi dunia
Semoga keluarga dan orang-orang pilihan kamu selalu berada dekat denganmu
Semoga Tuhan menyayangi kamu, yang sudah menghadiahkan ketenangan pada saya

Tapi diatas semuanya saya berdoa,
Semoga kamu hidup sebagai lelaki yang bahagia

Terkadang terselip satu penutup yang malu terucap
Keinginan untuk mendampingi
Keinginan untuk juga berbagi
Mimpi yang berani menyusup lirih tak tertahankan

Namun kalau Tuhan tak berkenan pun tak apa
Keadaan begini pun bagi saya seperti baik-baik saja

Biar Dia yang sampaikan
Biar Dia yang lantunkan
Biar Dia yang lafaskan senandung rindu tanpa henti
yang mengiringi langkah saya sepanjang hari
Menitipkan separuh kasih sayang pada Sahabat yang maha kuasa,
Sudah jadi anugerah yang luar biasa

Menitipkanmu pada Nya, adalah ungkapan kasih terbesar
Mendoakanmu agar selalu dalam penjagaan Nya, adalah bentuk cinta termegah
Memohon kesihatanmu selalu dilindungi Nya, adalah rasa sayang paling lembut

saya tiada punya apa-apa untuk ditawarkan
hanya itu saja..hanya itu saja..

No comments: