Monday, June 29, 2009

omong kosong...

Bismillahi walhamdulillahi 'alaa rasulillah,

owh..sekian lama tidak mengupdate blog..al maklom lah baru saja ada internet kat rumah..and this is my first entry since i moved here, ala-ala berhijrah la kununnya..

ramai kawan-kawan bertanya bagaimanakah kehidupan di negara orang, bla bla bla...well hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, baguih lagi kat negeri sendiri..wallah!

beberapa bulan pertama saya disini agak sukar, (even until now) saya sangat merindui keluarga, rakan-rakan, suasana berusrah, rindu nak berprogram ke sana kemari..kerana kehidupan disini memang totally different dengan kehidupan di Bintulu. kalau kat bintulu, sehari tak nampak saya di mana-mana, orang suspect saya ni sakit..hehe..tapi kat sini, saya hanya keluar rumah seminggu sekali ..tu pun sebab nak beli barang dapur..the most 3 jam lah kot..then saya takde sorang kawan pun kat sini melainkan incik suami dan anak-anak sahaja..komunikasi agak terhad memandangkan anak-anak boleh le paham bahasa omputeh tapi saya tak paham bahasa omputeh diaorang..eheh..jadi nya macam alien lah sikit di rumah sendiri..bagi yang kenal saya, agak aneh kalau saya jadik pendiam..namun itulah hakikat yang saya terpaksa tempuh di sini..ohhh..nak bercakap..dengan Allah je la kot time semayang..huhu..

time tulis ni pun tengah sedih je rindukan usrah dan program yang saya pernah lalu di Bintulu, kat bumi Oman ni sangatlah terhad harakah Islamiyyah kerana kekangan kerajaan terhadap golongan ikhwan..saya faham saya kena tinggalkan (or lupakan???) past time saya di bintulu kerana skarang saya ada komitmen terhadap keluarga (itu menurut incik suami lah) namun sebagai manusia, mana je la saya mampu nak padamkan memori ..bukan macam hard disk tekan delete semua sudah hilang..

wah..sori la kerana entry ini agak merepek..saya cuma luahkan apa yang terbuku di hati selama beberapa bulan ini...huhu..inshaAllah entry akan datang akan berunsurkan ilmiah seperti sediakala..

3 comments:

Anonymous said...

Assalamualaikum...

Salam Nur Zaiti, semoga menjadi isteri solehah....

nurul_dahiyah said...

assalamualaikum wbt,
kak zaiti, rindu kak zaiti..
semoga dikurniakan kebahagiaan dan kegembiraan oleh Allah SWT..
amin.. be strong..Allah is always with you..
smile! =)

Anonymous said...

assalamualaikum kak zaiti..
miss u so much..
from nor, alor setar