Friday, January 2, 2009

Oman..here i come...


bismillahi walhamdulillahi 'alaa rasuulillah,

"Katakanlah (wahai Muhammad, akan firmanKu ini, kepada orang-orang yang berakal sempurna itu): Wahai hamba-hambaKu yang beriman! Bertakwalah kepada Tuhan kamu. (Ingatlah) orang-orang yang berbuat baik di dunia ini akan beroleh kebaikan (yang sebenar di akhirat) dan (ingatlah) bumi Allah ini luas (untuk berhijrah sekiranya kamu ditindas). Sesungguhnya orang-orang yang bersabarlah sahaja yang akan disempurnakan pahala mereka dengan tidak terkira. "

Say, “O My servants who have believed, fear your Lord. For those who do good in this world is good, and the earth of Allāh is spacious. Indeed, the patient will be given their reward without account.”


[Az Zumar verse 10]


kebelakangan ni banyak sangat ujian melanda..hari-hari hati ni terusik ..namun alhamdulillah "bayang-bayang baru" aku sentiasa optimis dan tak putus-putus memberi kata-kata perangsang agar aku sabar..

"sabran ya Nurrr..friends of Allah never grieve of despair. My strength is in your strength. Inna ma'al usri yusra..inna nasrallahi qareeb.."

how grateful i am because He gifted me such a wise and optimist husband ..hamdan lillah ;)

well the point is, all of us are in some kind of hardship or test. At the time when the hardship strikes it is extremely hard to be patient and you keep wishing that you could just go somewhere where no one would know you. Allah reminds us that everything is under His control and the earth is spacious. Those who will be patient and follow Allah commands He will make it easier for them and guide them in this world and in the next they will have countless reward. When were down or not....we should return gratitude an thanks to Allah for lifting spirits at all costs and for favours bestowed..because with hardship comes ease, with pain comes glory...inshAllah..just make sure you have TRUST in Allah and His ability to grant you what is best and His ability to solve your problems the instant you make du'aa..

*** *** *** *** *** *** ***

enough about obstacles and yang sewaktu dengannya.. :)

Bintulu banyak melakarkan sejarah sepanjang usia hidup aku..(well what can i say..i am here for almost forever..haihhh...) but i will never forget what i gained sepanjang aku menjalani proses "tumbesaran" ku disini..dari kanak-kanak ke zaman akil baligh dan skarang dah dewasa..he he he..dari zaman badan sekeping hingga "bermuscle" seperti skarang..hamdan lillah kerana pengalaman pahit itu lah yang banyak menjadikan aku seperti skarang..

well to everyone that knows me, minta maaf zahir batin sekiranya selama ini, aku banyak error kat korang..minta halal segalanya dan yang mana aku ada hutang kat korang tu, please email aku untuk tuntut [zaitihamdan@gmail.com] other than that, doakan agar aku selamat segala-galanya and hopefully hijrah aku dari Bintulu ke Oman dalam sisa usia aku ni akan ditaburi dengan segala bentuk keberkatan..ameeen..

Oman..here i come..;-D

ps : jazakallahu wa khairan katheera, beloved for non-stop inspiring tazkiyyah/reminders each and every day. truly you are my savior :)

" Wahai Tuhanku, turunkanlah daku di tempat turun yang berkat dan Engkau adalah sebaik-baik Pemberi tempat."

"O my Lord! enable me to disembark with thy blessing: for Thou art the Best to enable (us) to disembark."


[Al Mu'miinuun verse 29]

No comments: